logo

Uw nieuwe IT-infrastructuur ontwerpen

MEETING

Tijdens de gesprekken die voorafgaan aan de concrete uitwerking van uw nieuwe IT infrastructuur krijgen uw ideeën vorm. U voelt hoe uw noden opgelost raken. De complexe ″berg″ waar u aanvankelijk leek voor te staan vlakt af. We wegen samen af of een ″Cloud″ formule voor u interessant is. Bij een dergelijke formule huurt u het gebruik van een toepassing, PC of server in ons data center. Resultaat: geen grote up-front investeringen, meer flexibiliteit en overal toegankelijk. In de loop van dit overleg raakt u gaandeweg doordrongen van de oplossing die we samen uitwerken. Zo voelt u zich al vertrouwd met de nieuwe infrastructuur voor die in gebruik genomen wordt.

Preventie

Netwerkintegratie

Een goed Preventiebeleid is essentieel bij het optimaal functioneren van uw IT-infrastructuur. Bij Softex hechten wij daaraan veel belang. Preventie begint al bij het vernieuwingsproces: het juist configureren van nieuwe apparatuur, het instellen van de update-procedures, documentatie, netwerkintegratie en vooral het zorgen voor een solide gegevensopslag.

Backup: lokaal en in 'the cloud"

cloudbackup
Elektronische gegevensopslag is een fantastische technologie omdat u veel flexibeler data kan opslaan dan op papier. Er zijn tal van mogelijkheden om uw gegevens veilig te stellen. Toch blijft elektronische gegevensopslag fragiel.

Backup is hier de oplossing. Of het nu gaat over een beschadigd bestand, een per ongeluk verwijderd bestand, een server crash of een totaal infrastructuurverlies… er bestaat een oplossing waar lokale backup en cloudbackup elkaar aanvullen. Lees meer.

Documentatie

Elke vernieuwing, configuratie of aanpassing wordt bij ons intern opgeslagen in een zelf ontwikkeld beheersysteem waar we indien nodig razendsnel informatie kunnen uithalen, bv. wanneer iets fout loopt of voor het optimaliseren van uw IT-infrastructuur.

Netwerkbeheer: monitoring en opvolging

Besturingssystemen, beveiligingssoftware en toepassingen zijn aan vernieuwing toe, harde schijven lopen vol… Elke IT-infrastructuur heeft daarom nood aan een degelijke opvolging. U kan dit zelf doen, maar vaak ontbreekt hiervoor de nodige expertise of tijd. Softex kan u hierin bijstaan of deze taak volledig op zich nemen. Er worden vooraf duidelijke afspraken gemaakt omtrent de aandachtspunten, met name hoe frequent moeten deze punten worden gecontroleerd en eventueel bijgestuurd? Onze medewerkers houden de afgesproken parameters in het oog of zorgen voor de afgesproken handelingen m.b.t. preventief onderhoud zodat uw organisatie zich enkel moet toespitsen op kerntaken.
TOPEX


Wanneer het mis gaat

Hulplijn - hulp op afstand

remotesupport Het Softex-team staat het hele jaar door ter beschikking om u te helpen wanneer het toch misgaat. Als klant kan u beroep doen op een directe hulplijn: telefonisch of via e-mail. In veel gevallen kunnen wij u op afstand helpen door via een internetverbinding uw scherm over te nemen en onmiddellijk tussen te komen of te adviseren. Op deze manier bent u binnen het kwartier geholpen. Als dit niet lukt, komen we bij u langs.

Efficiënt dankzij documentatiesysteem

Dankzij ons opvolgingssysteem hebben we een duidelijk overzicht van alle geleverde materialen, aanpassingen, configuraties en parameters. Hierdoor beschikken we snel over de nodige informatie om efficiënt tussen te komen.

Onderhoudscontracten

De meeste van onze hardware-leveranciers bieden onderhoudscontracten aan. Zo kan u ook na de standaard garantieperiode snel worden geholpen bij een hardware-probleem. U kan bij nagenoeg elke HP server, PC of printer een zogenaamd care pack aanschaffen volgens het gewenste service-niveau.
Minder kopzorgen in uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact op.
 

Uw nieuwe IT-infrastructuur ontwerpen

MEETING

Tijdens de gesprekken die voorafgaan aan de concrete uitwerking van uw nieuwe IT infrastructuur krijgen uw ideeën vorm. U voelt hoe uw noden opgelost raken. De complexe ″berg″ waar u aanvankelijk leek voor te staan vlakt af. We wegen samen af of een ″Cloud″ formule voor u interessant is. Bij een dergelijke formule huurt u het gebruik van een toepassing, PC of server in ons data center. Resultaat: geen grote up-front investeringen, meer flexibiliteit en overal toegankelijk. In de loop van dit overleg raakt u gaandeweg doordrongen van de oplossing die we samen uitwerken. Zo voelt u zich al vertrouwd met de nieuwe infrastructuur voor die in gebruik genomen wordt.

Preventie

Netwerkintegratie

Een goed Preventiebeleid is essentieel bij het optimaal functioneren van uw IT-infrastructuur. Bij Softex hechten wij daaraan veel belang. Preventie begint al bij het vernieuwingsproces: het juist configureren van nieuwe apparatuur, het instellen van de update-procedures, documentatie, netwerkintegratie en vooral het zorgen voor een solide gegevensopslag.

Backup: lokaal en in 'the cloud"

cloudbackup
Elektronische gegevensopslag is een fantastische technologie omdat u veel flexibeler data kan opslaan dan op papier. Er zijn tal van mogelijkheden om uw gegevens veilig te stellen. Toch blijft elektronische gegevensopslag fragiel.

Backup is hier de oplossing. Of het nu gaat over een beschadigd bestand, een per ongeluk verwijderd bestand, een server crash of een totaal infrastructuurverlies… er bestaat een oplossing waar lokale backup en cloudbackup elkaar aanvullen. Lees meer.

Documentatie

Elke vernieuwing, configuratie of aanpassing wordt bij ons intern opgeslagen in een zelf ontwikkeld beheersysteem waar we indien nodig razendsnel informatie kunnen uithalen, bv. wanneer iets fout loopt of voor het optimaliseren van uw IT-infrastructuur.

Netwerkbeheer: monitoring en opvolging

Besturingssystemen, beveiligingssoftware en toepassingen zijn aan vernieuwing toe, harde schijven lopen vol… Elke IT-infrastructuur heeft daarom nood aan een degelijke opvolging. U kan dit zelf doen, maar vaak ontbreekt hiervoor de nodige expertise of tijd. Softex kan u hierin bijstaan of deze taak volledig op zich nemen. Er worden vooraf duidelijke afspraken gemaakt omtrent de aandachtspunten, met name hoe frequent moeten deze punten worden gecontroleerd en eventueel bijgestuurd? Onze medewerkers houden de afgesproken parameters in het oog of zorgen voor de afgesproken handelingen m.b.t. preventief onderhoud zodat uw organisatie zich enkel moet toespitsen op kerntaken.
TOPEX


Wanneer het mis gaat

Hulplijn - hulp op afstand

remotesupport Het Softex-team staat het hele jaar door ter beschikking om u te helpen wanneer het toch misgaat. Als klant kan u beroep doen op een directe hulplijn: telefonisch of via e-mail. In veel gevallen kunnen wij u op afstand helpen door via een internetverbinding uw scherm over te nemen en onmiddellijk tussen te komen of te adviseren. Op deze manier bent u binnen het kwartier geholpen. Als dit niet lukt, komen we bij u langs.

Efficiënt dankzij documentatiesysteem

Dankzij ons opvolgingssysteem hebben we een duidelijk overzicht van alle geleverde materialen, aanpassingen, configuraties en parameters. Hierdoor beschikken we snel over de nodige informatie om efficiënt tussen te komen.

Onderhoudscontracten

De meeste van onze hardware-leveranciers bieden onderhoudscontracten aan. Zo kan u ook na de standaard garantieperiode snel worden geholpen bij een hardware-probleem. U kan bij nagenoeg elke HP server, PC of printer een zogenaamd care pack aanschaffen volgens het gewenste service-niveau.
Minder kopzorgen in uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact op.